0zł

Stabdymo technikos

Važiuojant dviračiu priklausomai nuo kelio dangos, transporto priemonės komplektacijos, pačio dviratininko įgūdžių gali keistis manevravimo ir stabdymo technika. Stabdyti patariama galiniais stabdžiais, nes taip – saugiau, kita vertus, dviratis priekinius stabdžius turi irgi ne be reikalo.

Svoris

Stabdant dviratį labai svarbu, kad būtų tinkamai paskirstytas ant jo važiuojančio žmogaus svoris. Tai gali daryti didelę įtaką stabdymo efektyvumui, pavyzdžiui, stabdžiai gali lėčiau sureaguoti į paspaudimą, todėl stabdymo kelias bus didesnis. Dėl šios priežasties atkreipkite dėmesį į svorio centrą: jei jis žemiau (pavyzdžiui, važiuojant įkalne), tuomet galite stipriau spausti stabdžius, nes pati kūno masė sulaikys galinę padangą nuo kilimo į viršų. Važiuojant nuokalne, stabdyti reikėtų atsargiau, nes pasviręs kūnas perstumia svorio centrą į priekį. Dar atsargiau reikėtų važiuoti lyjant.

Skirtingi stabdymo tipai

Stabdyti galima keliais skirtingais būdais. Specialistai ir profesionalūs dviratininkai išskiria du stabdymo tipus:

1. Progresyvus: stabdžiai yra spaudžiami pamažu. Tai leidžia po truputį pritaikyti reikiamą stabdymo lygį (smarkiau ar lengviau), kas leidžia geriau pajusti dviratį. Ši technika ypač svarbi važiuojant šlapiu keliu, nes staigiai sustojus, dviratis gali imti slysti. 2. Nepriklausomas: kiekvienas stabdis yra spaudžiamas priklausomai nuo poreikio. Pavyzdžiui, važiuojant į įkalnę, stipriau spaudžiami priekiniai nei galiniai stabdžiai, nes kūno svoris nuleidžia galinę padangą (tai neleidžia padangai pakilti), o važiuojant nuokalne – labiau spaudžiamas galinio rato stabdis.

Kada kaip stabdyti?

Stabdymas remiasi laiku: nuspaudus stabdžius per vėlai (arba per stipriai) galite visiškai prarasti balansą, kas ypač svarbu lenktynėse. Todėl važiuojant į posūkius, patariama stabdyti dar prieš juos, sumažinti pavarą, nebeminti pedalų, nuspausti stabdžius ir tik tada sukti. Sukdami nepamirškite kūnu pasilenkti į norimą pusę – tai padės išlaikyti pusiausvyrą ir per daug neprarasti pagreičio.

Jei važiuojate bekele ir stabdote tiesiame kelyje, patariama naudoti priekinius stabdžius dažniau nei galinius. Priekiniai stabdžiai turėtų būti spaudžiami dvigubai stipriau nei galiniai.

Važiuojate taku, kurio danga netolygi? Tuomet prieš pasiekiant blogesnį kelio ruožą, atleiskite stabdžius ir tik abejoms padangoms pervažiavus į kitą dangą pradėti vėl stabdyti. Geriausia dviratį stabdyti važiuojant geresne kelio danga, tada jo kontrolė didesnė.

Visus įgūdžius važiuojant dviračiu galima pagerinti – stabdymą ypač. Žinoma, tam turėsite skirti laiko. Pradėkite pamažu, kreipkite dėmesį į dviračio suteikiamus pojūčius ir su laiku dviratis sustos tarsi valdomas profesionalo.

Pasidalinkite