0zł

Perkant naudotą dviratį pravartu žinoti – jei dviratis labai senas, gali būti, kad norint sutvarkyti dviratį iki važiavimui tinkamos būklės, teks gerokai pasistengti beieškant reikiamų detalių Jūsų įsigytam dviračiui, arba tiesiog reikiamų detalių galite ir neberasti. Dažnai būna, kad tokio dėvėto ir tik vizualiai atnaujinto dviračio „prikėlimas“ naujam gyvenimui kainuos brangiau nei įsigijimas naujo kokybiško dviračio, kuris tuo pačiu turės ir garantijas. Žinoma, žmogus gali susigundyti tuo momentiniu mažesnės pradinės kainos efektu. Tačiau vienareikšmiškai galima sakyti, kad tai bus skirtingos vertės pirkiniai.

 

Kitas svarbus ir dažnai neįvertintas veiksnys yra pirkėjo žinios apie dviračio komponentus, jų lygį, jau nekalbant jų susidėvėjimo įvertinimą. Prieš perkant naudotą dviratį reikia gerai apgalvoti, ar bus įmanoma gauti jam reikiamų detalių, ar atsiras dviračių meistrų, norinčių tvarkyti Jūsų įsigytą naudotą dviratį, nes dažniausiai norint sutvarkyti gan seną naudotą dviratį reikia daugiau laiko nei tvarkant naują ar ne tokį seną dviratį, o ir Jūs nebūsite linkęs mokėti už remontą vos ne tiek pat, kiek už patį naudotą dviratį. Prieš perkant naudotą dviratį reikėtų jį išbandyti - dviratis neturėtų girgždėti ar skleisti kitų pašalinių garsų, tačiau to pilnavertiškam įvertinimui gali tikrai nepakakti. Kaip jau minėjome, pirkėjas dažnu atveju nėra dviračių specialistas, todėl jam nustatyti detalių susidėvėjimo lygio, dviračių komplektacijoje panaudotų komponentų (ypač jei jie labai seni) nėra įmanoma. Čia tiktų puikus pavyzdys: kiekvienas žinome naudotų mašinų pardavimo subtilybes, o dviratis yra ta pati transporto priemonė, tik paprastesnė. Remonto „tam kartui“ atvejų yra žinoma nemažai ir tai, kaip bebūtų gaila, plačiai naudojama. Galima būtų rekomenduoti prieš perkant naudotą dviratį į pagalbą pasikviesti žmogų, kuris nusimano apie dviračius bei jų techninę būklę, tačiau tai neturėtų būti žmogus, kuris dviračiu naudojasi tik kiek ilgiau nei Jūs. Kitu atveju, už dviračio remontą gali tekti sumokėti daugiau nei kainavo pats dviratis. Orientacines naujų atsarginių dalių bei detalių kainas galite rasti ČIA.

 

Naudoti dviračiai dažniausiai yra pardavinėjami turguose bei internetinių portalų skelbimuose. Aukšto lygio, dažniausiai sportiniai modeliai, kurie siūlomi akivaizdžiai žemesnėmis kainomis (2–3 kartus pigiau nei toks pat dviratis parduotuvėje), labai dažnai būna vogti ir atvežti iš Vokietijos, Danijos, Olandijos ir kitų Vakarų Europos ar Skandinavijos šalių. Ir tas faktas nenuginčijamas, nes naujas arba beveik naujas dviratis negali kainuoti ženkliai pigiau nei jis yra perkamas tiesiogiai iš paties gamintojo, o būdų jam tapti pigesniu nei modelį parduoda gamintojas paprasčiausiai nėra. Nupirkti beveik nenaudotą dviratį iš jo šeimininko, kuriam jis nepatiko iš karto įsigijus ir juo bandoma „atsikratyti“ už bent jau pusę kainos... kartais taip būna, tačiau tikrai labai retai. Perkant dviračius iš turgaus ar skelbimų, kurie patenka į tą labai gerų dviračių su „nerealia“ kaina segmentą, rizikuojate nusipirkti vogtą dviratį. Vienaip ar kitaip, kiekvieną kartą pirkdami mažai naudotą ar net naują dviratį, reikalaukite jo įsigijimą patvirtinančių dokumentų, kad išvengtumėte problemų ar nesusipratimų ateityje bei patys neprisidėtumėte prie šio proceso. Norint sumažinti galimybę nusipirkti vogtą dviratį, taip pat reikėtų bent jau patikrinti, ar jis nėra užregistruotas dviračių registruose kaip vogtas dviratis.

Kol kas nėra vienos bendros duomenų bazės apie vogtus dviračius, todėl galima pasinaudoti keliomis jų. Štai keletas Lietuvos ir kitų Europos šalių registrų centrų, kuriuose galima patikrinti, ar dviratis nebuvo užregistruotas kaip vogtas:

  1. http://www.dviraciuregistras.lt/ - Lietuvos dviračių registras
  2. http://www.fahrrad-gestohlen.de/index.php?lang=eng - Vokietijos dviračių registras
  3. https://www.bikeregister.com/ - Didžiosios Britanijos dviračių registras
  4. http://webshop.falck.no/sykkelregister/sykkelsok - Norvegijos dviračių registras
  5. http://www.bikeregistry.com/index.php - Tarptautinis dviračių registras
  6. http://www.hviscykel.dk/ - Danijos dviračių registras
  7. http://www.velosretrouves.be/brussel/v%C3%A9los-retrouv%C3%A9s – Belgijos dviračių registras
  8. http://www.cykelregister.se/sok_cykel.php - Švedijos dviračių registras