0zł

Šalmai: jiems reikalingi testai

Pagal kelių eismo taisykles, šalmai nėra privalomi asmenims, turintiems daugiau nei 18 metų: šiems jie yra tiesiog rekomendacija. Dėl šios priežasties, dažnam vairuotojui šie dviračių aksesuarai neatrodo būtina saugumo priemonė. Tačiau įvairūs atliekami testai bei statistiniai duomenys rodo, kad šalmas net ir pilnamečiams asmenims turėtų būti ne tik rekomenduojamas, bet ir privalomas dėvėti.

Atliekami testai

Siekiant įsitikinti šalmų saugumu, atliekami pora standartinių testų:

  • Dirželių testas: juo tikrinama, ar šalmas kritinėje situacijoje liks ant galvos. Jei dirželis yra silpnas ir ganėtinai greitai nutrūksta, tuomet smūgio metu ir dviratininko šalmas nukris nuo galvos, o tai reiškia, kad nuo galimų sužalojimų jis neapsaugos.
  • Kritimo testas: apverstas šalmas krenta ant priekalo. Jo metu žiūrima, iš kokio aukščio krentant skils šalmo apsauginė medžiaga, tikrinant ant skirtingų formų paviršių.
    • Ant lygaus priekalo šalmas krenta iš 2 m aukščio, jo kritimo greitis siekia net 22 km/val.
    • Kitas testo etapas įtraukia lenktą priekalą. Šis labiau primena gatvės stulpą. Šįkart nustatomas atstumas yra mažesnis – 1,2 m, o šalmo kritimo greitis 17 km/val.
    • Paskutinis priekalas – šaligatvio krašto formos. Kritimo aukštis ir greitis tokie patys kaip tikrinant su lenktu.

Kiekvienam atliekamam testui reikalingi bent 16 šalmų serijos pavyzdžių. Keturi iš jų tikrinami įkaitinus, keturi – atšaldžius, keturi – šlapi, o keturi – kambario temperatūros. Taip įsitikinama, kad pastebėti rezultatai nėra atsitiktiniai.

Jei bent vienas šalmas nepraeina testo, visa serija pažymima kaip negalima naudoti.

Statistika nemeluoja

Atliekami testai neįtikina, kad šalmai yra ne tik dviračių aksesuarai, bet ir būtinybė saugumui užtikrinti? Patikėti padės statistika:

  • 60 proc. asmenų, kurie miršta važiuodami dviračiu, būna be šalmo. Pagrindinis sužalojimas – galvos trauma, kurios būtų galima išvengti užsidėjus tinkamą šalmą;
  • Šalmai vidutiniškai sumažina sunkios galvos traumos tikimybę iki 69 proc., lengvos iki 51 proc., mirtinos – iki 65 proc.;
  • Užsidėję šalmus turi 33 proc. mažesnę veido sužalojimo tikimybę.

Svarbu paminėti, kad vien šalmų dėvėjimas neapsaugos nuo nelaimingų atsitikimų kelyje. Kiekvienas dviratininkas vis tiek turi kreipti dėmesį į kelio ženklus, paisyti kitų eismo dalyvių, atsižvelgti į kelio sąlygas, tamsiu paros metu pasirūpinti atitinkamomis saugumo priemonėmis. Juk nuo atidumo taip pat priklauso, ar išvengsite susidūrimo. Tačiau, nelaimės atveju šalmas ir kitos papildomos apsaugos priemonės tikrai pravers.

Nors daugiau žmonių renkasi geriau važiuoti be šalmo, jie neturėtų būti numetami į šalį kaip dviračių aksesuarai. Statistika rodo tai, ką turėtų žinoti kiekvienas dviratininkas: šalmas yra būtina priemonė, be kurios nereikėtų išsiruošti į kelią.

Pasidalinkite