Norintiems važinėtis mieste, išbandyti savo jėgas lenktynėse, kai kurie gali dvejoti, kurį dviratį geriau pasirinkti – hibridinį ar plentinį. Kad lengviau būtų galima suprasti šių dviračių privalumus ir trūkumus, lyginame jų charakteristikas.
Plentiniai ir hibridiniai dviračiai pirmiausia skiriasi savo paskirtimi: plentiniai dviračiai gali geriau sugeneruoti važiavimo greitį, todėl jiems svarbus yra lengvumas, patvarumas, o hibridiniui dviračiui – svarbiausia universalumas, galimybė važinėtis tiek mieste, tiek miške.
Sėdėsena
Hibridiniai ir plentiniai dviračiai pirmiausia skiriasi tuo, kaip dviratininkai ant jų sėdi. Dėl vairo, kuris yra žemiau nei sėdynė, važiuojant plentiniu dviračiu palinkstama į priekį. Tai leidžia išvystyti didesnį greitį, kuris dažnai reikalingas lenktynėse. Važiuojant hibridiniu dviračiu išlaikoma vertikali sėdėsena, kuri yra patogesnė trumpoms distancijoms.
Reikalinga kelio danga
Dėl kietai pripūstų padangų, žemai esančių pedalų, plentinis dviratis gali sugesti vos nuo kelių kliūčių, kurios dažnos šalikelėje. Todėl jie yra daugiau skirti asfaltui – geriausiai tinka važiuojant lygiais keliais. O štai hibridinis dviratis savo padangas perėmė iš kalnų dviračio, todėl yra universalus – juo galima važiuoti tiek lygia kelio danga, tiek bekele.
Turimos dalys
Plentinis dviratis vien iš išvaizdos išsiskiria savo lenktomis rankenomis. Tačiau jos tokios yra ne be reikalo – jos leidžia dviratininkams laikyti rankas trijose vietose: ant galų, šalia stabdžių ar per vidurį (kas leidžia lengviau važiuoti įkalne). Hibridinio dviračio vairas yra tiesus, kas leidžia visuomet tvirtai laikytis važiuojant bekele.
Balneliai taip pat skiriasi – plentinių dviračių dažnai būna lengvesni, plonesni. Taip yra todėl, kad važiuojant plentiniu dviračiu atrama dažniausiai dedama ant pedalų, o ne sėdynės. Todėl važiuojant trumpomis distancijomis patogesni balneliai būna hibridiniuose dviračiuose, ilgomis – plentinių, nes nesukuria spaudimo.
Skiriasi ir pavarų skaičius: plentinis dviratis turi jų daugiau. Taip buvo padaryta tam, kad būtų galima greitai važiuoti įvairiais asfaltuotais keliais (tiek įkalne, tiek nuokalne). Hibridiniai dviračiai turi mažiau pavarų, nes yra skirti lygesniems miestams, nėra tokio poreikio lengvai ir greitai įveikti įkalnes.
Apibendrinant, plentiniai dviračiai yra daugiau skirti lenktynėms dėl savo užtikrinamo greičio, turimo lengvumo. Hibridiniai dažniausiai siūlomi pradedantiesiems (ypač jei jų charaktertika beveik nesiskiria nuo kalnų dviračio). Taip pat tokie dviračiai gali būti pasirenkami pereinant į greitesnį važiavimą, pereinant nuo kalnų į plentinius dviračius.