Vyriški ir moteriški dviračiai turi vieną greitai pastebimą skirtumą: rėmo aukštį. Visos kitos dviračių dalys dažniausiai yra tokios pačios ar bent panašios. Tačiau kodėl toks skirtumas tarp vyriškų ir moteriškų dviračių rėmų?
Istoriniai motyvai
Nuo pat XIX amžiaus pradžios, kai dviračiai ėmė populiarėti kaip transporto priemonė, jie buvo pradėti taikyti ne tik moterims, bet ir vyrams. Jei esate matę to laikmečio drabužius, turbūt pastebėjote, kad moterys vilkėdavo ilgas sukneles.
Dėl tuo metu vyravusių socialinių normų, nebuvo galima suknelių trumpinti, tad siekiant, kad ilga medžiaga netrukdytų užlipti ant dviračio, buvo nuspręsta pažeminti rėmą. Taip merginos galėjo toliau kultūringai važiuoti dviračiu.
Pasikeičia svorio centras
Nors žemesnis rėmas gerai pasitarnavo saugojant kultūringumą, jis turėjo ir trūkumų. Visos dviračių dalys yra gaminamos taip, kad padėtų išlaikyti stabilumą net ir kelis metus naudojantis šia transporto priemone. Taip suderintas dviratis turi būti pakankamai ištvermingas, kad atlaikytų kelio kliūtis, bet ir lengvas, kad būtų galima patogiai važinėtis.
Deja, pažemintas rėmas šį balansą kiek sugadino. Prie šio disbalanso prisidėjo ir tuo metu rėmo gamybai naudotos ne itin kokybiškos medžiagos. Ilgainiui pastebėjus, kad važiuojančioms pažemintu rėmu sunkiau išlaikyti pusiausvyrą nei vyrams, jo gamybai buvo pradėtos naudoti stipresnės (bet ir sunkesnės) medžiagos.
Tačiau tai padarė dviratį sunkesniu, dėl ko tapo sunkiau judėti iš vietos, jį suvaldyti. Nors tai buvo ne itin svarbu rekreaciniam pasivažinėjimui, tačiau po truputį laisvėjant socialinėms normoms ir moterims dažniau pasirenkant dviračius kaip įprastas transporto ar sporto priemones, populiaresnis tapo „vyriškasis“ rėmo variantas.
Dabartiniai moterų dviračiai
Šiuolaikinių rekreacinių moteriškų dviračių rėmai daugiausia išliko panašios formos: juos tikrai galite rasti ne vienoje dviračių parduotuvėje. Tačiau jie, palyginus su pirmtakais, yra daug stabilesni.
Anksčiau, dėl aukštos kokybės medžiagų stygiaus, dviračių dalys buvo gaminamos iš medžio, sunkaus metalo, tad buvo sunkiau išlaikyti pusiausvyrą, pajudinti dviratį iš vietos. Dabar yra naudojamos lengvos, bet tvirtos medžiagos, kurios leido patobulinti rėmo, šakių struktūrą, kad nebūtų prarandama tiek daug jėgos važiuojant. Dėl tinkamo surinkimo ir medžiagų panaudojimo, ir rėmas ilgiau išlieka nepakitęs.
Dviračiai pažemintu rėmu: ne tik moteriški
Nors anksčiau dviračiai pažemintu rėmu asocijavosi su lengvu pasivažinėjimu, kuriam nereikalinga nei jėga, nei profesionaliu valdymu, šiandien situacija pasikeitė.
Galimas pavyzdys – sulankstomi dviračiai, kurie turi pažemintą rėmą patogumo dėlei. Dažniausiai šie dviračiai perlenkiami būtent per rėmą, o ratai yra kiek mažesni nei kalnų ar miesto dviračio, tad ir rėmas montuojamas žemiau.
Kiek pažeminti rėmai šiomis dienomis tvirtinami ne tik rekreaciniams ar miesto, bet ir kai kuriems BMX ar triukų dviračiams. Siekiant padidinti rėmo ilgaamžiškumą, šie dviračiai yra gaminami iš kiek sunkesnių medžiagų, dėl ko kiek sunkiau juos suvaldyti. Tačiau užuot aplenkus šiuos dviračius, ekstremalumų mėgėjai kaip tik renkasi juos, kad galėtų įrodyti savo meistriškumą.
Jei nežinote, kuris dviratis jums tinka geriau – įprastu ar pažemintu rėmu, būtinai pasitarkite su Bikko.lt konsultantu.