0zł

Priekiniai amortizatoriai: dabartis ir tendencijos

Važiuojant dviračiu nelygiais ir neasfaltuotais keliais labai svarbu, kad dviratyje įmontuoti amortizatoriai gerai sugertų duobių sukeliamus smūgius bei leistų riedėti nejaučiant erzinančios nelygaus kelio vibracijos. Tai garantuotų ne tik didesnį saugumą, bet ir komfortiškesnę kelionę. Daug įtakos kelionės sklandumui turi priekiniai dviračio amortizatoriai. Kaip jie veikia bei kokios priekinių dviračių amortizatorių tendencijos numatomos šiais metais?

Veikimo principas

Lietuvoje, kur kraštovaizdis itin kalnuotomis vietovėmis nepasižymi, paklausesni dviračiai turintys tik priekinę amortizuojančią šakę (kitaip vadinami „hardtail“). Tokia šakė dažniausiai naudoja užraktą (angl. lockout), tačiau taip pat galima rasti ir be užrakto. Tokios standartiškai priskiriamos prie ekonominės klasės ir yra pigesnės. Amortizatoriaus užraktas gali būti rakinamas nuo šakės arba nuo vairo. Pastarasis variantas yra gerokai patogesnis dažnai dalyvaujantiems dviračių varžybose.

Rakinimo mechanizmas įgalina amortizuojančios šakės veikimą. Kai šakė yra užrakinta, smūgiai sugeriami minimaliai, dažnai tik tiek, kad būtų apsaugotas užrakto mechanizmas. Atrakinus, šakė gali slysti ir taip sugerti smūgius bei suvaldyti vibraciją. Šio mechanizmo dėka dviračiai rieda komfortiškiau, o kelionės tikslas pasiekiamas saugiau.

Gali kilti klausimas, kada amortizuojanti šakė turėtų būti užrakinta, o kada atrakinta. Lygiame kelyje atrakintas priekinis amortizatorius gali versti dviratį siūbuoti, o tai apsunkins transporto priemonės balansavimą. Todėl lygiai keliais rekomenduojama važinėti užrakinus šakę. Pasiekus nelygų ar labai duobėtą kelią svarbu nepamiršti amortizuojančios šakės atrakinti. Taip pat patartina atrakinti šakę ir naudoti amortizatorius važiuojant nuokalne, aplenkiant kelyje pasitaikančias kliūtis, norint saugiai nusileisti nuo kalno. Taip ne tik bus maloniau važiuoti, bet ir apsaugosite amortizatoriaus užrakto mechanizmą.

Oriniai amortizatoriai išstumia spyruoklinius

Priekiniai dviračių amortizatoriai gali būti dviejų tipų: oriniai arba spyruokliniai. Pastaruoju metu visi gamintojai vis labiau linksta prie orinių amortizatorių, tad šiuo mechanizmu pasižymintys dviračiai nesitraukia iš rinkos. Tokio tipo šakės pasižymi lengvumu, be to juos galima itin tiksliai sukalibruoti atsižvelgiant į norimą amortizavimo laipsnį.

Kuo toliau, tuo labiau oriniai amortizatoriai tobulinami taip, kad užgožtų net spyruoklinių amortizuojančių šakių privalumus. Orinės šakės masiškai montuojamos net į žemesnio lygio kalnų dviračius, o spyruoklinės vis dažniau išstumiamos į antrą planą. Nors keli mažiau žymūs gamintojai išleido naujas spyruoklinių amortizatorių versijas, situacijos tai nepakeitė.

Iki šiol buvo galima rasti tiek spyruokliniu, tiek oriniu amortizatoriumi pasižymintį dviratį, tačiau žvelgiant į šiandienos tendencijas, tikėtina, kad ateityje spyruoklinių gali ir nebelikti, o orinės šakės pasiglemš visą dviračių rinką.

Pasidalinkite