0zł

Saugus važiavimas dviračiu naktį

Atėjus rudeniui, saulė išlenda rečiau, vis dažniau yra apsiniaukę, anksčiau temsta. Todėl rudenį bei žiemą, dviračiais važiuojantys asmenys turi susitvarkyti savo apšvietimo sistemas bei atšvaitus. Jie turi būti visuomet matomi, nesvarbu, ar diena, ar naktis.

Lietuvos KET nurodytos dviračių apšvietimo taisyklės yra ganėtinai griežtos. Pasak kelių eismo taisyklių, dviračio priekyje turi būti baltos šviesos lempa, o gale – raudonos šviesos atšvaitas ar lempa. Ant dviračio ratų šonų turi būti pritvirtinti oranžiniai atšvaitai. Važiuojant tamsiu paros metu, dviratininkas turi būti su šviesą atspindinčia liemene, o dieną pakanka turėti įjungtas lemputes dviračio priekyje ir gale.

Renkantis apšvietimo dalis, svarbu atkreipti dėmesį į skirtingų lempų savybes: - montavimą; - įkrovimą; - liumenus; - švietimo režimus.

Montavimas ir įkrovimas

Dviračiui skirtos lempos skiriasi ne tik šviesos stiprumu, bet ir kaip jos montuojamos, pakraunamos. Tokios lempos paprastai veikia su baterijomis, taigi lengvai ir paprastai užtikrina apšvietimą. Kai kurios lempos turi ekranėlį, kuriame rodoma, kiek procentų baterijos dar liko. Dažniausiai naudojamos įkraunamos baterijos: šios patogesnės nei įprastos, nes yra lengvesnės, mažesnės, galingesnės (užtikrina reikiamą šviesos kiekį) ir taupo pinigus, nes nereikia dažnai pirkti pakaitalo. Yra ir lempų, kurios pakraunamos USB laidu, taigi būdami darbe ar sustoję kavinėje, galėsite pasirūpinti, kad šviesos veiktų važiuojant ir toliau. Nuolat važinėjantiems vakare, pravartu turėti pritaisomą lempą, kurios nereikėtų nuimti.

Liumenai

Dviračio lempų galią parodo liumenai – kuo jų daugiau, tuo žibintas bus ryškesnis. Renkantis skirtingo galingumo lempas, reikia atsižvelgti į savo poreikius. Pavyzdžiui, jei dviračiu naudojatės tiesiog retkarčiais pasivažinėti, nebūtina stipri šviesa ir jums gali užtekti mirksinčios lempos. Liumenų ir švietimo trukmė yra svarbiausia važiuojantiems jau sutemus: juk būtina kuo anksčiau pastebėti kelio vingius, duobes, kad spėtumėte reaguoti ir prireikus sustabdyti dviratį. Jei esate bekelės entuziastas, tuomet Jums gali nepakakti nedidelio apšvietimo, kurį skleidžia dviračio priekyje pritaisyta lempa. Galite pritvirtinti specialų žibintuvėlį prie šalmo, kuris sukurs platesnį šviesos spindulį ir apšvies daugiau aplinkos.

Švietimo režimas

Pasirinkdami lempą, nuspręskite kokio šviesos srauto norėtumėte. Lempos dažniausiai turi du pagrindinius šviesos režimus: pastovų ir mirksintį. Lempos, atsižvelgiant į jų liumenų stiprį, gali apšviesti nuo 10 m iki 40 m – toliausiai apšviečiančios labiausiai tinka tiems, kurie važiuoja daug kliūčių turinčiais neapšviestais keliais. Pastovios šviesos žibintai tinka tiems, kurie važiuoja miškais, neapšviestomis vietomis, t. y. neturi papildomo šviesos šaltinio. Mirksinčios lempos tinka važinėjantiems miestuose, nes veikia kaip dar vienas atšvaitas: dviratininkas tampa labiau pastebimas automobiliams, taip pat taupo bateriją. Nepaisant visų išvardytų priežasčių, dažniausiai vis tiek pasirenkami pastovios šviesos LED tipo žibintai. Tokios lempos yra kokybiškos, neakina kitų vairuotojų, tinka tiek važiuojant tankesne gatve, tiek dviračių taku.

Tinkamas apšvietimas – labai svarbus kiekvienam dviratininkui. Sureguliuotos lempos ir pritaisyti atšvaitai užtikrina, kad jūs būsite visiems matomas, o neapšviestame kelyje aiškiai matysite visas kliūtis bei būsite saugus.

Pasidalinkite