Dviračio rėmas – svarbus lyg stuburas žmogui. Nuo jo tvirtumo ir svorio priklauso būsimųjų kelionių greitis, maršrutų įvairovė ir pasirinkimo laisvė. Iš ko turi būti pagamintas svajonių dviračio rėmas? Populiariausi atsakymų variantai: plienas, karbonas arba aliuminis. Norint suprasti skirtumus ir privalumus, būtina apžvelgti kiekvieną rėmo tipą atskirai.
Aliuminio rėmai šiuo metu yra paplitę labiausiai. Aliuminis naudojamas praktiškai visur: tiek vaikiškų dviratukų, tiek aukščiausios klasės greito nusileidimo (DH) dviračių gamyboje. Taip atsitiko todėl, jog šiuolaikinės technologijos įgalino juos pagaminti itin lengvus atsižvelgiant į kainą, t.y. jie turi geriausią kainos – masės santykį.
Renkantis aliuminio rėmą turintį dviratį reiktų atkreipti dėmesį į aliuminio tipą ir sluoksniuotumą. Egzistuoja du pagrindiniaialiuminio tipai: 6061 ir 7005. Pirmasis pasižymi minkštumu, komfortu, o antrasis – svoriu ir standumu, todėl dažniausiai naudojamas ne turizmui, o sportui. Kitas esminis aliuminio rėmų skirtumas – sluoksniuotumas. Geriausiai pažįstami – tiesūs vamzdžiai, tačiau jie yra sunkūs, todėl siekiant padidinti dviračio greitį gamintojai imasi vamzdžių ploninimo, t.y. vamzdžių sienelės yra suploninamos, o storiausias sluoksnis paliekamas tik ten, kur jo reikia. Po stipriausio aliuminio rėmo ploninimo šis gali net priminti aliuminio foliją, tačiau saugumui tai įtakos neturi.
1 pav. Aliuminio rėmo ploninimo tipai
Anglies pluošto rėmai dar neseniai buvo naudojami tik plento ir kalnų dviračių varžybose dėl mažos masės, didelio greičio bei standumo, tačiau situacija po truputį keičiasi ir anglies pluoštas tampa vis populiaresnis ir tarp mėgėjų. Pagrindinė to priežastis – aliuminio rėmo svoris nebegali prilygti itin mažam anglies pluošto rėmo svoriui. Nepaisant mažos masės, anglies pluošto rėmas gali būti labai tvirtas. Internete plinta virusinis vaizdo klipas, kuriame plaktuku daužomas anglies pluošto rėmas nelūžta (nuoroda: https://www.youtube.com/watch?v=xreZdUBqpJs)
Plieno rėmai tinkamiausi tuomet, kai su dviračiu planuojami ilgi turistiniai žygiai ar kelionės į kalnus. Pagrindinis tokio rėmo privalumas – galimybė lengvai suvirinti. Didžiausias trūkumas – didelis svoris, todėl šiuo metu ties tuo yra dirbama ir tikimasi pradėti masinę tokių rėmų gamybą. Deja, artimiausiu metu nei varžyboms, nei intensyviems pasivažinėjimams plieno rėmą turintys dviračiai nebus naudojami.
Nors aliuminio rėmai dar stipriai pirmauja populiarumo lenktynėse, tačiau anglies pluoštas, titanas ar naujai atgimsiantis plienas kėsinasi užimti lyderio pozicijas. Svarbu dviračio rėmą rinktis ne pagal išvaizdą, o pagal poreikį, tuomet dviratis tarnaus ilgai, o kelionės bus smagios ir saugios.