Dviračio priežiūros profesionalais laikomi mechanikai, kurie per savo karjerą yra matę pačius įvairiausius gedimus ir išaiškinę jų priežastis. Jie, dirbdami tiek su rekreaciniais, tiek su lenktyniniais dviračiais, žino, kokių priemonių reikia imtis bei kokią įrangą įsigyti, kad važiavimas dviračiu būtų efektyviausias. Dėl šių priežasčių pravartu pasiklausyti jų patarimų.
Padangos
Prieš išvažiuodami, patikrinkite savo maršrutą ir įvertinkite, ar jis atitiks Jūsų dviračio padangų charakteristikas. Padangos turi būti iš tvarios medžiagos, kad nesutrūktų vos po pirmo važiavimo. Jei važiuosite bekele, rinkitės padangas su grubiu protektoriumi, o žiemą dygliuotas, kad neslystų ant ledo. Nepamirškite patikrinti jų oro slėgį, kad padangos būtų tinkamai pripūstos. Jei padangų slėgis per mažas, jos gali imti spaustis prie ratlankio (taip susidaro skylutės), o jei per didelis, gali sumažėti kelio nelygumų amortizacija, dėl ko tampa ne itin patogu važiuoti.
Nepatogus vairas
Kad galėtumėte patogiau važiuoti ir vairas tiek nespaustų pirštų, galite jį apvynioti tam skirta juostele (rekomenduojama plentiniams dviračiams). Jos gaminamos iš įvairių medžiagų, todėl galite pasirinkti storesnes arba vynioti keliais sluoksniais atsižvelgiant į rankos dydį. Šios juostelės leidžia geriau sugriebti vairą, kas itin svarbu lenktynių metu. Jei važiuojate plentiniu dviračiu, nesvarbu, ar lenktynių, ar rekreacinio važiavimo metu, storesnės juostelės nenuspaudžia rankų ir leidžia joms pailsėti. Kitiems dviračiams yra naudojamos specialios ergonominės rankenėlės. Jos gali būti specialiai prisuktos varžtais, kad nejudėtų, arba užmautos ant vairo, tačiau pastarosios gali ilgainiui nuslysti.
Pagrindiniai įrankiai
Važinėjant dviračiu, nebūtina su savimi turėti daug įrankių: mechanikai pataria, kad dažniausiai užteks tik trijų priemonių. Šie įrankiai – pompa (padangoms pripūsti, palaikyti optimaliam slėgiui), daugiafunkcis įrankis (angl. multi-tool) ir rinkinys padangoms taisyti. Daugiafunkcis įrankis bus pravartus prireikus varžtus atsukti, prisukti ar priveržti tam tikrą dviračio dalį, nes jame surinkti įvairūs atsuktuvai ir veržliarakčiai. Rinkinyje padangoms taisyti turi būti paruošti specialūs pleistrai padangoms, purškiamas hermetikas.
Priežiūra
Kad visos dalys veiktų tinkamai, dviratis turi būti nuolat valomas. Mechanikai pataria specialias dviračio valymo priemones, nes jos turi mažiau druskingų dalelių, kurios gali paveikti dviračio rėmą. Pastarasis gali sulūžti per stipriai priveržus tam tikras dalis: balnelį, vairą. Visoms dalims taip pat yra svarbus tepalas, tačiau jo reiktų nepadauginti, ypač tepant grandinę, kuri turėtų būti reguliariai valoma. Tepdami tepalą, nepamirškite patikrinti, ar nesudilo stabdžių kaladėlės.
Apsilankymas pas mechaniką
Paskutinis mechanikų patarimas: pastebėjus tam tikrus gedimus, geriausia dviratį nuvežti parodyti profesionalui. Ne kartą mechanikams tenka taisyti gedimus, kuriuos dar pablogino neprofesionalus taisymas. Svarbiausia, pastebėjus gedimus, nelaukti iki paskutinės minutės, kai dviratis, atrodo, tuoj subyrės. Prieš veždami dviratį, nuimkite nuo jo visus nereikalingus daiktus (krepšius, gertuvę), o tada jį nuplaukite, kad mechanikai galėtų lengviau pasiekti gedimą.
Sekdami šiais mechanikų patarimais, lengviau pasirūpinsite savo mylima transporto priemone. Iškilus keblumams, nedelskite ir pasitarkite su dviračių mechanikais. Jie galės suteikti išsamius patarimus, atsižvelgdami į Jums susiklosčiusią situaciją.