Kalnų dviračių entuziastai jau yra girdėję apie 29er dviračius: jų pavadinimas kilo nuo ratų matmens. Dažniausiai kalnų dviračiai turi 26 colių skersmens ratus, o 29er – trimis coliais didesni. Vos nuo atsiradimo pradžios šie dviračiai gana greitai tapo nauja tendencija ir šiuo metu ne vienas kalnų dviratininkas ieško, kur juos įsigyti. Kokios priežastys tai lėmė?
Visų pirma, šie dviračiai turi kelis pagrindinius privalumus:
- Išlaiko didesnį pagreitį, todėl atkarpas galima greičiau pravažiuoti.
- Padangos geriau kimba su keliu, o tai užtikrina geresnę dviračio kontrolę.
- Jais lengviau pravažiuoti kliūtis.
Kol kas dviračių rėmai gaminami tik vidutinio, didelio arba labai didelio dydžių, mažesnių dar teks palaukti. Didesnis rėmas bei padangos su ilgesniais stipinais sukuria bent 10 proc. didesnį svorį nei įprasto kalnų dviračio. Dėl to sumažėja jo manevringumas, dviratininkui gali būti sunku pakelti dviračio priekinę dalį norint pervažiuoti didesnes kliūtis. Tačiau šie ratai puikiai tinka mažesnėms kliūtims, nes dėl ilgesnio spindulio susidaro mažesnis kampas tarp rato ir kliūties ir ją lengviau pravažiuoti. Didesnės padangos taip pat leidžia pravažiuoti ir tuos įdubimus, kuriuose mažesni ratai įstrigtų.
Užlipę ant sureguliuoto dviračio su tinkamu rėmu, jausitės itin stabiliai. Taip yra dėl to, kad dėl didesnių ratų pažemėja dviratininko masės centras. Vairuojančiajam gali netgi atrodyti, kad važiuojama lėčiau, nors iš tikrųjų išvystomas didesnis greitis nei naudojantis dviračiu su 26 colių skersmens padangomis. Pagrindinis 29er dviračių trūkumas – dėl didelių ratų, gali būti sunku pradėti važiuoti ar pašokti, t.y. užmesti galą į orą. Taip pat gali sumažėti kelio nelygumų amortizacija, o dėl ilgesnių stipinų padidėja tikimybė greičiau sulankstyti ratus.
29er dviračiai gaminami atsižvelgiant į skirtingas paskirtis: jie gali būti skirti lenktynėms, rekreaciniam važiavimui bekele, kalnų treko entuziastams. Dėl to gaminamos dviračių padangos, kurios gali būti universalios arba specializuotos: skirtos XC lenktynėms, greitam nusileidimui, Enduro. Svarbu prisiminti, kad dėl jų dydžio šiek tiek sumažėja dviračio manevringumas, tad norėdami pasiekti maksimalių rezultatų net ir jau išbandytoje sferoje, turėsite pasitreniruoti.
Nors vis dar nemažai kalnų dviračių yra su 26 colių skersmens ratais, atsiranda vis daugiau 29er entuziastų. Ir ne veltui: dideli ratai praverčia važiuojant bekelėmis, nes juntamas mažesnis pasipriešinimas, važiuojama stabiliau ir tvirčiau. Toks dviratis puikiai tinka tiems, kurie tik pradėjo važiuoti miškais, tačiau šio dviračio pasirinkimas priklauso nuo Jūsų: nuspręsti, ar tikrai turėtumėte keisti savo dviratį į šį, galite tik jį išbandę.